My Courses

  • Systedet

    Systedet

    Systedet i Lunden er et fascinerende og kreativt hjørne dedikeret til håndværk og syning. Det er ofte et udendørs område med bænke, hvor deltagerne kan udforske deres kreative evner og lære forskellige syteknikker. Systedet er indrettet med en bred vifte af stoffer og materialer, der inspirerer til fantasi og skabelse. Funktion Systedet har til formål…

  • Kroen

    Kroen

    Kroen er et centralt sted i Lunden. Den bør være udformet som en hyggelig, med bænke og borde både. Kroen fungerer som et samlingspunkt for deltagerne, hvor deltagerne kan mødes, hvile sig og interagere med hinanden og de forskellige biroller. Funktion Først og fremmest kroen stedet, hvor deltagerne kan finde ro og hygge sig efter…

  • Bachelor: Rollespil i kristendomskundskab

    Bachelor: Rollespil i kristendomskundskab

    I denne opgave undersøger Kaare Naurholm Laursen, hvordan rollespil som undervisningsform kan være et værktøj til at katalysere elevernes stillingstagen og refleksion over andre livsoplysninger end deres egen. Formålet er at støtte eleverne i bedre at kunne leve op til de fælles faglige mål for undervisningsfaget kristendomskundskab. Kaare Naurholm Laursens teoretiske afsæt har stor indflydelse…

  • Bånd

    Bånd

    Dette er en oversigt over bånd i Helteliv. Bånd viser forskellige effekter i spillet som alle bør øve sig i at genkende. Mere information kommer. Hvid Liv og stjernelys Lilla Kunst og skønhed. Grøn Liv og natur. Blå Frost og kulde. Sølv Ånder. Sort Død og mørke Rød Ild og varme. Grå Rådenskab og Jern.…

  • Videnstyber

    Videnstyber

    Videnstyber hjælper deltagerne med at finde ud af, hvilken viden deres helte har adgang til. De er også nyttige for traverne og birollerne. Når en helt skal have nyttig information, enten efter anmodning eller uden anmodning, kan traverne og birollerne undersøge, hvilken slags viden helten har adgang til, og præsentere informationen på en måde, som…

  • Implicit og explicit

    Implicit og explicit

    Pædagogiske kvalitet I Helteliv ser vi på den pædagogiske kvalitet i en aktivitet, delt i to. Dels den implicitte pædagogiske kvalitet, som omhandler alle de gode pædagogiske egenskaber, som aktiviteten “i sig selv” rummer. Såsom fællesskab, fantasi, kreativitet, bevægelse og så videre – alt efter type af aktivitet.. Og dels den eksplicitte pædagogiske kvalitet, som…

  • Dydsmærker

    Dydsmærker

    I det pædagogiske hjerte af Helteliv finder vi de syv dyder, som spiller en central rolle i deltagerens personlige udvikling og vækst. Dyderne giver deltagerne mulighed for at vælge en specifik dyd, de ønsker at øve på og fordybe sig i. Dette valg kan baseres på deres personlige mål, interesser eller områder, hvor de ønsker…

  • Printguide

    Printguide

    Den følgende liste er en guide til hvad der skal printes før i kan komme i gang. Alt print er naturligvis ganske gratis. Alle deltagerne skal have et Heltepas. I passet lægges: Deltagere der er lidt udtrykke ved at være med kan vente med med et heltepas og stedet begynde med et hjælperkort. Lederne (den…

  • Årshjul

    Årshjul

    Dette årshjul er udarbejdet med henblik på at guide traveren i, hvordan man kan planlægge sit pædagogiske uderollespil i løbet af året. Årshjulet er delt i de fire velkendte sæsoner: forår, sommer, efterår og vinter. Sæsonerne rummer hver især deres egne temaer og fokusområder.Traveren finder blandt andet råd til, hvordan man kan udnytte årstidernes skiftende…

  • Ordguide

    Ordguide

    Her kan du finde en liste over de ord som bruges i Helteliv – det pædagogiske uderollespil.

Nyhedsbrev

Abonnér på Heltelivs nyhedsbrev og få adgang til kraftfulde artefakter!