Foreslå en magi

1. Navn

Hvad skal magien hedde?

2. Fortælling

Beskriv magien – helt kort.

3. FARVE

Hvilken stemning passer til magiens tema. Husk at to magier sagtens kan være en teknisk ens man beskrives meget forskelligt.

4. Tid

Virker magien over tid, udløses den af en begivenhed (ultimatum) eller indtræffer effekten bare med det samme.

  • Instant (umiddelbar effekt) = 0mn
  • Aktiv (magi der virker over tid) = 1mn
  • Ultimatum (hvis A sker B) = 1mn
  • Permanent = 6mn

5. Afstand

  • Lang = 1mn
  • Nærheden = 0mn (uspecifik) 1mn (kun venner eller fjender)
  • Berøring = -1mn
  • Andet sted = 7mn

6. Omfang

  • Ingen = 0mn
  • Cirkel = 2mn
  • Kæde = 2mn
  • Væg = 2mn
  • Stråle = 2mn
  • Kegle = 2mn
  • Specifik = 2mn+

8. niveau (Mn)

For at finde magiens endelige niveau lægges “mn” fra dette skema sammen og til sidst fratrækkes 2.

Maginiveau har betydning for den psykiske skade helte tager hvis de får delvis succes eller fejler magikastet. Helte med højt psykisk værn har derfor nemmere ved at kaste højniveau magi.

7. Effekt

Vælge en eller flere. mn-værdien er vejledende.

  • 1 Fysisk skade = 1mn
  • 1 Psykisk skade = 1mn
  • 1 Social skade = 1mn
  • Healing = 1mn
  • Værn = 1mn
  • Selvskade = -1mn
  • +/- 1 Evne = 2mn
  • Forvirring = 1mn
  • Manipulation = 2mn
  • Frygt = 2mn+
  • Kaster tilbage = 1mn
  • Kommunikation = 2mn
  • Information = 2mn
  • Immunitet = 5mn
  • Fjern effekt = 2mn
  • Teleport = 3mn+
  • Tid = 3mn+
  • Hidkald væsen = 4mn (Normal) 8mn (stor) 16mn (kolossal)
  • Hidkald ting = 2mn (Normal) 8mn (magisk)
  • Skab ting(objekter) = 1-7mn (Omfang)
  • Skab væsner(subjekter) = 1-7mn (Omfang)
  • Omform (ting/væsen) = 1-5mn (Omfang)
  • Element kontrol =  1-15mn (Omfang)
  • Gro = 2mn
  • Rens = 1mn
  • Repare = 1mn
  • Rejs udød = 2mn (svag) 4mn (normal) 6mn (stærk)
  • Immobilitet = 2mn (langsom) 4mn (låst)
  • Lys og mørke = 1mn (svag) 3mn (stærk)
  • kopi = 10mn
  • Tilfældighed = -1mn

Heltenyt

Abonnér på Heltelivs nyhedsbrev og få adgang til tre særlige artefakter!