1. Navn
Hvad skal magien hedde?
2. Fortælling
Beskriv magien – helt kort.
3. FARVE
Hvilken stemning passer til magiens tema. Husk at to magier sagtens kan være en teknisk ens man beskrives meget forskelligt.
4. Tid
Virker magien over tid, udløses den af en begivenhed (ultimatum) eller indtræffer effekten bare med det samme.
- Instant (umiddelbar effekt) = 0mn
- Aktiv (magi der virker over tid) = 1mn
- Ultimatum (hvis A sker B) = 1mn
- Permanent = 6mn
5. Afstand
- Lang = 1mn
- Nærheden = 0mn (uspecifik) 1mn (kun venner eller fjender)
- Berøring = -1mn
- Andet sted = 7mn
6. Omfang
- Ingen = 0mn
- Cirkel = 2mn
- Kæde = 2mn
- Væg = 2mn
- Stråle = 2mn
- Kegle = 2mn
- Specifik = 2mn+
8. niveau (Mn)
For at finde magiens endelige niveau lægges “mn” fra dette skema sammen og til sidst fratrækkes 2.
Maginiveau har betydning for den psykiske skade helte tager hvis de får delvis succes eller fejler magikastet. Helte med højt psykisk værn har derfor nemmere ved at kaste højniveau magi.