Motivation: Helte og Bipersoner

  1. Anklaget: Helten er blevet beskyldt for en alvorlig forbrydelse (måske retfærdigt, måske uretfærdigt). Er måske på flugt fra straf eller forsøger at betale en stor bøde og må derfor tage på eventyr for at tjene penge. Hvis Helten er fejlagtigt anklaget, kan han eller hun være på udkig efter hævn eller midler til at bevise sin uskyld.
  2. Krigslyst: Helten elsker kamp og at se døden i øjnene. Derfor tager Helten på de farligste eventyr han eller hun kan finde.
  3. Ære: Helten ønsker at blive en legende. Nedkæmpe monstre, udforske berømte templer og beskytte uskyldige, er en glimrende måde at opnå berømmelse på. Helten kan alternativt søge at bevise sit værd for en bestemt organisation – måske at komme til tops i tempelordenen LUX eller Magiskolen Stormfjer.
  4. Kærlighed: Helten søger at bevise sit værd for én han eller hun elsker. Helten kan søge rigdom, berømmelse eller en bestemt genstand, for i sidste ende at vinde sin udkårnes kærlighed.
  5. Magt: Helten ønsker magt. Det kan være magt til personlig frihed eller i en god sags tjeneste.
  6. Beskyt: Mange helte tage på eventyr for at beskytte dem de har kær, deres land, deres hjemby, deres tro, tempel eller noget andet som er truet af fjenders ondskab.
  7. Redning: Helte kan være på jagt efter en forsvunden person. Personen kunne have været taget til træl af asketrolde eller anden form for ondskab.
  8. Frelser: Helten vil befri det slavefolk, som jeg selv kommer fra.
  9. Hævn: Helten er blevet krænket af en person, og helten tager på eventyr for at få midler og magt til at få hævn. Eksempelvis kunne Helten søge hævn, for noget der er sket hans eller hendes familie.
  10. Udforskning: Helten leder efter noget – måske et artefakt, hellig relikvie, hemmelig eller forbudt viden, legendarisk sted og så videre. Alternativt kan Helten lede efter hans eller hendes egen oprindelse og familie.
  11. Spænding: Helten kedede sig og er derfor taget på eventyr, hvilket giver ham eller hende den spænding som før manglede.
  12. Pligt: Helten er blevet beordret ud på eventyr af en person – måske en lokal adel, religiøs leder eller et familiemedlem. Han kunne endda have været smidt ud af hjemmet. Denne form for helt ønsker måske ikke selv at være en eventyrer og kunne drømme om at slå sig ned en dag.
  13. Udlængsel: Helten ønsker at rejse ud i den store verden og se alt hvad der er at se i Lente. Disse helte og vandrere og opholder sig sjældent samme sted for længe.

Nyhedsbrev

Abonnér på Heltelivs nyhedsbrev og få adgang til kraftfulde artefakter!