Gør-terningen

Når din helt gør noget i fortællingen, skal du nogle gange rulle med gør-terningen. Det er spil-lederen der bestemmer, hvornår du skal rulle med gør-terningen.

Lige meget hvad gør-terningen lander på, sker der noget i fortællingen. Det kan være godt (5 og 6), mellem (2,3 og 4) eller måske dårligt (1) for din helt.

Hvis du har et ikon på dit helte-kort der passer til det din helt gør, har du mulighed for at om-rulle terningen.

Efter gør-terningen er rullet, fortæller spil-lederen hvad der sker. Ofte kan du være med til at fortælle hvad der sker, men det er spil-lederen der bestemmer.

Dårligt (1)
Der sker noget dårligt.

Mellem (2,3 og 4)
Der sker noget godt, men også noget dårligt.

Godt (5 og 6)
Der sker noget godt.

Nyhedsbrev

Abonnér på Heltelivs nyhedsbrev og få adgang til kraftfulde artefakter!